Luitist Tobias Tietze - 'Une délicatesse merveilleuse'

Datum: 23 November 2024 , 16:15- 17:15

Locatie: Lutherse Kerk, Jan de Bakkerstraat 11, Woerden

Prijs: 15,00 euro (CJP 7,50 euro)

Tobias is in 2020 afgestudeerd aan het conservatorium in Hamburg bij Joachim Held. Hij heeft de afgelopen jaren zich verder ontwikkeld als uitvoerend musicus door het opnemen van CD's en het geven van verschillende internationale concerten, als solo-luitist en als continuospeler .

In dit concert speelt hij muziek van zijn CD Une delicatesse merveilleuse voor tien- en elfkorige luit. De titel van het concert verwijst zowel naar de wonderbaarlijk expressieve en elegante muziek van Valentin Strobel de jongere als naar de bijzonder delicate toets van Tobias Tietze's spel zelf. Hij creëert een zeer intieme sfeer voor de zeer idiomatische muziek van de barokluit in Franse stijl. Strobels muziek dateert uit een periode waarin de vorm van de suite niet zo duidelijk gedefinieerd was als in de 18e eeuw. We reizen terug in de tijd waarin deze traditie onstond.

Maak gebruik van deze unieke gelegenheid om te genieten van dit prachtige instrument dat zo goed past bij  bijzondere akoestiek van de Lutherse Kerk.

Dit concert wordt mogelijk gemaakt door de Nederlandse Luitvereniging.

Programma en toelichting.pdf
Adobe Acrobat document 72.3 KB