Zondag 1 november 14.00 uur
Luitdag NLV, Lutherse Kerk, Utrecht.
Met Israel Golani (luit en renaissancegitaar) en Manou Schreiner (barokluit).
Het programma is via internet te volgen door de leden en is kort daarna in een samenvatting via de website van de Luitvereniging te zien.
Vanwege de coronamaatregelen is er op dit moment plaats voor 30 personen. Tussen beide programma’s (beide zonder pauze) is er een korte pauze. Er wordt niets geschonken. Het is wel toegestaan om zelf iets te drinken mee te nemen.
Leden kunnen zich aanmelden via voorzitter@nederlandseluitvereniging.nl.
Tot 26 oktober hebben leden voorrang bij aanmelding. Daarna worden de plaatsen op volgorde van aanmelding verdeeld.

22 en 23 april 2021, Amsterdam
Giovanni Girolamo Kapsperger (ca. 1580-1651)
'A rather extravagant Man'
Symposium over deze opvallende Italiaanse componist en theorbevirtuoos met aandacht voor zijn vocale muziek, werken voor luit en theorbe, basso continuo principes en instrumenten. Aanleiding is het verschijnen van de eerste belangrijke studie over zijn leven en werk door Anne Marie Dragosits (Lucca, najaar 2020).
Docenten/sprekers: Anne Marie Dragosits (Wenen), Bert Treffers (Amsterdam), Michael Lowe (Oxford), Fred Jacobs (Amsterdam) en Kris Verhelst (Antwerpen).
Naast lezingen en discussies is er een workshop voor vocalisten, luitisten/theorbisten, klavecinisten en harpisten over de verschillende aspecten van Kapsperger’s oeuvre.

Tips voor evenementen en concerten
Informatie van harte welkom bij webmaster@nederlandseluitvereniging.nl.