Zaterdag 28 april t/m dinsdag 1 mei
Tyroolse Luitdagen voor renaissancemuziek
Georganiseerd door de Oostenrijkse Luitvereniging wordt tijdens deze Tiroler Lautentage door professionals les gegeven in renaissancemuziek voor luit en viola da gamba en in vocale muziek. Zie www.laute.at voor informatie over onze Oostenrijkse zustervereniging en www.laute.at/html/veranstaltungen.php voor details en registratie.

Maandag 30 april, 20.00 uur
Terschelling, Kerk in Midsland
Duo Serenissima: Elisabeth Hetherington (sopraan) en David Mackor (luit)
€ 8 voor volwassenen en € 4 voor kinderen tot 12 jaar
De kaartjes kunt u een half uur voor aanvang van het concert in de kerk kopen. Er is geen pin aanwezig.

Maandag 7 mei, 20.00 uur
Terschelling, Kerk in Hoorn
Programma: o.a. Vivaldi, Munier, Dvorak en M.D. Pujol
Castalia Mandolin Quintet (mandolinen, mandola, liuto cantabile en gitaar)
€ 8 per volwassene en € 4 voor kinderen tot 12 jaar

Dinsdag 29 mei, 12.30 uur
Oude Jeroenskerk, Voorstraat 44, 2201 HW Noordwijk
Isabel Favilla (blokfluit) en Giulio Quirici (luit)
Toegang gratis
www.noordwijk.info
Donderdag 21 juni
Elburg
Wandelconcert
Sytse Buwalda – altus
David van Ooijen – luit
Info: davidvanooijen.wordpress.com

Woensdag 27 juni, 14.30 uur
Museum Vleeshuis, Antwerpen.
Het muziekleven van Constantijn Huygens
Harry van Berne (tenor) en Willem Mook (luit)

Vrijdag 29 juni - Zondag 1 juli
Lute Master Class by Gian Luca Lastraioli, director of the European Lute Orchestra and professor of lute at the Conservatory of Parma, Italy.
The theme for this year's course is: Lute clinic: tips, exercises and routines to improve your technique and sonic personality on the lute.
The class will be held at Palazzo Rucellai, a wonderful Renaissance palace situated in the centre of Florence.
The complete fee is 100 euros for the full three days.
Early subscribers will have the possibility to book for a very convenient accommodation among those that we usually recommend.
For further details and subscription: 00 39 55 366058 or ritacomanducci@interfree.it. See also Lute Master Class Summer 2018.pdf.
8 - 10 juni, Leiden: Sleutels tot Schuyt
Met onder andere een workshop ‘Rondom Schuyt’ voor instrumentalisten en zangers!
Voordat Cornelis Schuyt naast zijn vader Floris in 1593 als organist van de Leidse Pieterskerk werd aangesteld, maakten zij op kosten van de stad Leiden een reis naar Italië. Het is niet bekend waar Floris en Cornelis in Italië zijn geweest, maar de muziek heeft grote invloed gehad op de ontwikkeling van Cornelis Schuyt als componist. Voor wie deze muziek musicerend wil ervaren worden er in samenwerking met BplusC workshops georganiseerd. Bespelers van historische muziekinstrumenten als luit, viola da gamba, blokfluit, barokviool en klavecimbel, zangers, maar ook bespelers van moderne instrumenten kunnen zich aanmelden voor de workshops op zaterdag 9 en zondag 10 juni. Onder de ervaren leiding van Eveline Juten, Ciska Mertens (zaterdag) en Susanne Gersch (zondag), zullen er in twee dagen enkele stukken worden ingestudeerd, waarvan het resultaat op zondag in de Lokhorstkerk gepresenteerd wordt.
Kijk op www.schuytfestival.nl of download workshop.pdf voor alle praktische informatie over de workshop.

31 augustus - 2 september, Utrecht: Internationale Luitdagen info

Cursussen en workshops Eveline Juten
Kijk op evelinejuten2018.pdf voor informatie over cursussen, workshops en projecten van Eveline Juten.

Zaterdag 8 september, 13.30 uur
De Koepelkerk, Jansplein, Arnhem
Franse muziek uit de 16de eeuw
Israel Golani (luit) en Maria Ayerza (renaissanceblokfluiten)
Toegang gratis, vrijwillige bijdrage na afloop

Tips voor evenementen en concerten zijn van harte welkom bij webmaster@nederlandseluitvereniging.nl.

Foto's van evenementen en concerten van de Nederlandse Luitvereniging: