Ledenvergadering 26 september
Beste leden van de Luitvereniging,
Graag herinneren we jullie eraan dat komende zaterdag, 26 september om 10:30 uur onze uitgestelde Algemene Ledenvergadering plaatsvindt.
De vergadering vindt plaats via het digitale programma Zoom. Leden die zich uiterlijk voor vrijdagavond hebben aangemeld krijgen een link met code en handleiding toegestuurd voor deze vergadering.
Het is vrij eenvoudig om in de vergadering te komen, maar mocht dat toch een probleem zijn, dan zorgen we er voor dat je geholpen wordt.
De digitale ruimte is, voor wie er onzeker over is, daarom al een half uur van tevoren beschikbaar, maar het is prettig als je in ieder geval ongeveer een kwartier van tevoren in de vergadering komt, zodat we ook echt om 10:30 uur kunnen beginnen.
Alle informatie over de verbinding en hoe eventueel hulp kan worden geboden staat in de mail die voor zaterdag wordt toegestuurd.
Hieronder ter herinnering nogmaals de agenda.
In de twee toegestuurde mails van 9 september staan alle stukken voor de vergadering (het 2e bericht was het verslag van de vorige ALV).
1. Opening door voorzitter en mededelingen
2. Jaarverslag 2019
3. Financieel verslag 2019
4. Benoeming bestuur door de ALV
5. De Tabulatuur en andere publicaties
6. Komende activiteiten
7. NAW-gegevens en privacywetgeving
8. Behandeling vragen
9. Sluiting
Je kan vragen over de agenda van deze ALV schriftelijk per email stellen aan de voorzitter (voorzitter@nederlandseluitvereniging.nl) tot uiterlijk woensdag 23 september 2020 10:00 uur (72 uur voorafgaand aan de vergadering). De vragen worden dan tijdens de digitale vergadering behandeld en samen met de antwoorden schriftelijk weergegeven in de notulen.
We hopen u zaterdag online te ontmoeten en zoveel mogelijk mensen 'live' op de luitdag van 1 november!
Met vriendelijke groet,
Ciska Mertens,
Voorzitter Nederlandse Luitvereniging
Luitdag 1 november
Het programma voor de Luit(mid-)dag is nagenoeg rond; de laatste afspraken worden deze week (de week van maandag 21 september) gemaakt. Na de ALV laten we weten wie er komen spelen en wat zij spelen.
We denken dat we een mooi programma hebben, dus reserveer alvast de dag!
De Luitdag zal plaatsvinden in de Lutherse Kerk in Utrecht.
Er is plaats voor 50 toehoorders. Plaatsen zijn beschikbaar op volgorde van aanmelding.
Voor de mensen die niet kunnen komen zorgen we voor een opname die we aan de leden beschikbaar stellen.
We hopen u zaterdag 26 september online te ontmoeten en zoveel mogelijk mensen 'live' op 1 november!
Met vriendelijke groet,
Ciska Mertens,
Voorzitter Nederlandse Luitvereniging
Zaterdag 3 oktober 15.30 uur
Corona en de Zwarte Dood
Ensemble Corona (Valeria Mignaco, Heleen Gerretsen, Margo Fontijne, Elly van Munster) geeft de Pest een gezicht.
Gasthuis Leeuwenbergh, Servaasbolwerk 1a, 3512 NK Utrecht
Ons concert is één van de eerste evenementen na de verbouwing van dit prachtige pand, dat in 1567 oorspronkelijk als Pesthuis gebouwd is.
Een bijzonder programma op een bijzondere plek.
Nu de hele wereld siddert door toedoen van COVID-19, is de nieuwsgierigheid naar de geschiedenis van epidemieën gegroeid. Hoe gingen onze medemensen in 14e, 15e en 16e eeuw om met die andere, gevaarlijke en lang onbegrepen ziekte, de Pest? Deze voorstelling verbindt onze hedendaagse harten met de harten van toen, in een gedeelde beleving: de menselijke kant van de pandemie. Met muziek en teksten uit late Middeleeuwen en Renaissance, rond dit thema gekozen.

Toegang € 15,– Kaartverkoop (met kleine toeslag) via Eventbrite: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-corona-en-de-zwarte-dood-121195323475
In verband met de RIVM-richtlijnen is het aantal toeschouwers beperkt. Wacht daarom niet te lang.

Tips voor evenementen en concerten?
Informatie van harte welkom bij webmaster@nederlandseluitvereniging.nl.